søndag 14. august 2011

Fuglen har fløyet og redet er tomt


Det er en merkelig følelse at godjenta nå har flyttet ut og blitt student i Trondheim. Føler meg litt fortapt her jeg rusler rundt i huset. Det er stille og ingen tegn på at en ungdom bor i huset; sko-kaos i gangen, fjellberg med klesvask, rester etter hurtige måltider på kjøkkenet. Det tar vel litt tid før jeg kan nyte dette fullt og helt ennå - omsorgstentaklene roer seg ikke så fort :-)

Håper at ballasten er på plass nå når hun skal navigere selv ute i voksenverden. Har all mulig tro på at hun er moden for dette! De sier at alt det vi foreldre maser og maser om sitter igjen langt der inne og kommer til sin rett når det trengs! Hvis ikke har vi heldigvis både telefon og Facebook som kommer til å ble benyttet ofte :-)

Gleder meg allerede til å få henne på besøk! Og til å besøke studenten i fine Trondheim og skjemme henne ordentlig bort! 

Og etterhvert kommer vel kjæresten og jeg til å sprengnyte denne nyvunne hjemme-alene-følelsen!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...