tirsdag 5. april 2011

Trening hjemme

Jeg har lest at vi som har korte bein forbrenner flere kalorier enn våre langbente medsøstre - og det er jo fint! Jeg er en "gjør litt hver dag"-trimmer og trives best med det. Har vært innom helsestudioer siden de dukket opp i Norge og eid en dullion treningsvideoer. Jogging var også en yndet treningsform i noen år. Men jeg blir så fort lei og de månedlige innbetalingene til treningstudioer ble etter hvert støttemedlemskap...

Nå er jeg i motivasjonsmodus igjen ettersom alderen krever sitt og styrketrening er et must! Jeg går fortsatt mer enn gjerne istedenfor å kjøre bil, drar med meg samboeren på utallige kveldsturer, går i alle rulletrapper og løper opp og ned trappene i rekkehuset vårt hele tiden :-)



Og nå har vi innført to faste dager for styrketrening her i huset - tirsdag og torsdag. Alle dager ellers er det ut og gå så langt som vi orker :-)

Vi har laget hvert vårt program og mitt program er satt sammen av øvelser fra iForm nr 5/2011 og en dvd fra iForm og en dvd med 40 øvelser på 40 min:
Oppvarmingen varierer, men inkluderer alltid "oppvåkningsøvelser" for bak og baklår:
  • strekk av vristen
  • frigjøre hælen
  • gå med strikk
  • ettbeins seteløft
  • trå over og under
  • vannpost

    Tirsdager
    • Styrketrening for bein og bak (gjentar 3 sett med 3 min pause mellom settene)
      • Ettbeins knebøy med vekter, 3 x 10 per side
      • Step-up med vekter, 3 x 15 per side
      • Dropp-utfall, 3 x 25 per side
    • Treningsdvd: Fast & velformet

    Torsdager
    • Styrketrening baklår(gjenta 3 sett med 3 min pause mellom settene)
      • Strakt markløft
      • Bakside lår
      • Seteløft
    • Treningsdvd: Superfit på 40 min av Henriette Lien, Monica Øien, Inge Thomas Ravlo. 40 øvelser på 40 minutter.

    Tips og ideer til trening:
    iform.no
    trening.no
    trim.no

    1 kommentar:

    1. Dere kommer til å bli veldig spreke tror jeg!
      Jeg har også tenkt å gjøre litt slikt hjemme. Jeg har også forsøkt alle de du har forsøkt, men tiden strekker ikke til.
      Så da får det bli litt gymp og tråkk i kjellern i stede!

      Lykke til alle 3!

      SvarSlett

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...